تبلیغات
وبلاگ کاملا علمی - رفتارهای مخرب مغز
خواستن = توانستن

BRAIN DAMAGING HABIT

رفتارهای مخرب مغز:


هوش هیجانی در کجای مغز قرار دارد؟



1. No Breakfast

1.نخوردن صبحانه
People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration.

كسانی كه صبحانه نمی خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می كند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می شود.

2 . Overeating

2. پرخوری
It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power.

این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهنی می شود.

3. Smoking

3- دخانیات
It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease.

این امر باعث كوچك شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می شود.

4. High Sugar consumption

4. استفاده زیاد قند و شكر
Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development.

استفاده زیاد قند و شكر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می كند  و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد

5. Air Pollution

5. آلودگی هوا
The brain is the largest oxygen consumer in our  body. Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency.

مغز بزرگترین مصرف كننده اكسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث كاهش اكسیژن تامینی مغز شده و منجر به كاهش كارآیی مغز می شود.

6 . Sleep Deprivation

6. كمبود خواب
Sleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells..

خواب به مغزمان اجازه استراحت می دهد. دوره طولانی كاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد.

7. Head covered while sleeping

 7. پوشاندن سر به هنگام خواب
Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects.

 خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اكسید كربن و كاهش تجمع اكسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.

8. Working your brain during illness

8.كار كشیدن از مغزتان در هنگام بیماری
Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain.

كار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممكن است منجر به كاهش كارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود

9. Lacking in stimulating thoughts

9.كاهش افكار مثبت
Thinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage.

فكر كردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. كاهش افكار مثبت مغزی ممكن است باعث كوچك شدن مغز شود.

10. Talking Rarely

10. كم حرفی
Intellectual conversations will promote the efficiency of the brain

مكالمات انتزاعی منجر به رشد كارآئی مغز خواهد شد.

The main causes of liver damage are:

عوامل اصلی صدمات كبد عبارتند از:



1. Sleeping too late and waking up too late are main cause.

1. عامل اصلی خیلی دیر خوابیدن و خیلی دیر بیدار شدن است.

2. Not urinating in the morning.

ادرار نكردن در صبح

3 . Too much eating.

پرخوری

4. Skipping breakfast.

ترك صبحانه

5. Consuming too much medication.

مصرف بیش از حد داروها

6. Consuming too much preservatives, additives, food coloring, and artificial sweetener.

مصرف بیش از حد ‌[مواد غذائی محتوی] نگهدارنده ها، افزودنی ها [ی غیر طبیعی]، رنگهای خوراكی، و قندهای مصنوعی

7.. Consuming unhealthy cooking oil.

مصرف روغن های پخت و پز ناسالم
As much as possible reduce cooking oil use when frying, which includes even the best cooking oils like olive oil. Do not consume fried foods when you are tired, except if the body is very fit.

تا آنجا كه ممكن است ازاستفاده از روغن های پخت و پز جهت سرخ كردن بكاهید، حتی بهترین روغن ها مثل روغن زیتون. وقتی حال ندارید از مصرف غذاهای سرخ شده بپرهیزید اگرچه از اندام متناسبی برخوردارید.

8. Consuming raw (overly done) foods also add to the burden of liver.

8. مصرف غذاهای نیم پز(فرآوری شده) نیز كاركبد را زیاد می كند.
Veggies should be eaten raw or cooked 3-5 parts. Fried veggies should be finished in one sitting, do not store.

سبزیجات می بایست خام خورده شوند و در صورت پختن بایست 3-5 نوبت خورده شود. سبزیجات سرخ شده می بایست در یك وعده خورده شود، از نگهداری آنها بپرهیزید.

We should prevent this without necessarily spending more. We just have to adopt a good daily lifestyle and eating habits. Maintaining good eating habits and time condition are very important for our bodies to absorb and get rid of unnecessary chemicals according to 'schedule.'

این پیشگیری ها نیاز به خرج اضافی ندارد. فقط باید رابطه مان را با سبك زندگی و رفتارهای غذائی سالم خوب كنیم. اصلاح رفتار عذائی سالم و شرایط زمانی جهت جذب [مواد غذائی] و خلاص شدن از مواد شیمیایی غیر ضروری برابر برنامه زمانبندی شده برای بدنمان خیلی مهم است .


The top five cancer-causing foods are:

پنج عامل اصلی غذائی موثر در سرطان عبارتند از:

1.. Hot Dogs

1.هات داگ (سوسیس)

 


Because they are high in nitrates, the Cancer Prevention Coalition advises that children eat no more than 12 hot dogs a month. If you can't live without hot dogs, buy those made without sodium nitrate.
بخاطر اینكه آنها مقدار زیادی نیترات دارند، ائتلاف پیشگیری از سرطان توصیه كرده كه بچه ها بیشتر از 12 هات داگ (سوسیس) در ماه نخورند. اگه بدون هات داگ (سوسیس) نمی توانید زندگی كنید، هات داگ های بدون نیترات سدیم بخرید.

2. Processed meats and Bacon

2. گوشتهای فرآوری شده و بیكن

   

Also high in the same sodium nitrates found in hot dogs, bacon, and other processed meats raise the risk of heart disease. The saturated fat in bacon also contributes to cancer.

همانقدر كه نیترات های سدیم در هات داگها شناسائی شده در بیكن و سایر  گوشتهای فرآوری شده نیز وجود دارد كه خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. همچنین چربی های اشباع شده موجود در بیكن منجر به سرطان خواهد شد.

3. Doughnuts

دونات ها (پیراشكی)



Doughnuts are cancer-causing double trouble.. First, they are made with white flour, sugar, and hydrogenated oils, then fried at high temperatures. Doughnuts may be the worst food you can possibly eat to raise your risk of cancer.

دوناتها نیز عامل سرطانی هستند، آنها از آرد سفید، شكر، روغنهای هیدروژنه كه در دمای بالا سرخ می شوند ساخته شده است.  دوناتها ممكن است بدترین غذائی باشد كه ممكن است بخورید و خطر سرطان را افزایش دهد.

4. French fries

4. سیب زمینی سرخ كرده



Like doughnuts, French fries are made with hydrogenated oils and then fried at high temperatures. They also contain cancer- causing acryl amides which occur during the frying process. They should be called cancer fries, not French fries.

مانند دوناتها، سیب زمینی سرخ كرده نیز بوسیله روغنهای هیدروژنه ای و در دمای بالا تهیه می شود. همچنین حاوی آكریل آمیدهایی هستند كه در خلال فرآیند سرخ شدن تشكیل شده است. آنها نیز باید سرطان سرخ كرده  نامیده شود، نه سیب زمینی سرخ كرده.

5. Chips, crackers, and cookies

چیپس ها، بیسكوئیت های كراكر، و كلوچه ها

       

Even the ones whose labels claim to be free of trans-fats generally contain small amounts of trans-fats.

حتی آنهایی كه روی پاكتشان نوشته شده بدون چربی های ترانس عموما حاوی اندكی چربی های ترانس هستند.