تبلیغات
وبلاگ کاملا علمی - بهترین مواد خوراكی برای قلب شما
خواستن = توانستن

http://www.iranvij.ir/upload/images/rgjnjdb13tgdf7k8vzrv.jpg


اسفناج (سبزیجات)

اسفناج منبع غنی از اسید فولیك، پتاسیم و فیبر است. بسته به وعده های غذایی شما، مصرف هر نوع سبزی می تواند قلب شما را تقویت كند. پزشكان 15000 مرد بدون سابقه بیماری قلبی را در طول 12 سال مورد آزمایش قرار دادند. آنهایی كه دست كم روزانه دو نیم وعده سبزی مصرف می كردند، در مقایسه با بقیه خطر ریسك بیماری های قلبی را تا 25 درصد كاهش دادند. هر وعده بیشتر از این حد، 17 درصد ریسك ناراحتی قلبی را كاهش می دهد.

سویا
سویا كلسترول را پایین می آورد و از آنجاییكه چربی اشباع شده كمی دارد، منبع بسیار خوبی برای پروتئین در رژیم سلامت قلب است. از منابع طبیعی سویا مثل تمپه و توفو استفاده كنید. برای مثال شیر سویا را می توانید به خوراك جو دو سر یا دانه كامل غلات اضافه كنید. اما مراقب نمك موجود در سویای خود باشید. بعضی از فرآورده های سویا دارای سدیم اضافی می باشد كه میتواند برای فشار خون مضر باشد.

دانه كتان
این دانه از نظر فیبر، امگا3 و اسیدهای چرب امگا6 غنی هستند. از این ماده غذایی می توانید در كنار غلات در صبحانه استفاده كنید.

بنشن
عدس، نخود، لوبیا سفید و قرمز منابع بسیار خوبی برای كلسیم، اسید چرب امگا3 و فیبر هستند كه حتماً باید جایگاهی در تغذیه شما داشته باشند.

انواع توت
زغال اخته، تمشك، توت فرنگی، توت سفید یا هر نوع دیگری از توت ها كه شما بیشتر دوست دارید، حاوی مواد هستند كه ریسك ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی را در شما كاهش می دهند. شاه توت و زعال اخته بخصوص برای سلامتی رگها بسیار مفیدند.

گردو و بادام
بادام و گردو نیز از نظر امگا3 و چربی اشباع نشده غنی هستند. آنها بخصوص در افزایش فیبر رژیم های غذایی نقش دارند. در واقع همانند زیتون منابع غنی از چربی سالم هستند.

روغن زیتون
حاوی چربی اشباع نشده است و كلسترول مضر را در خون پایین می آورد و در نتیجه ریسك حمله قلبی كاهش می یابد. تحقیقات نشان می دهد حتی مردانی كه زمینه بالا رفتن كلسترول را دارند بخاطر استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی به تعداد كمتری از حملات قلبی درگذشته اند. سعی كنید از روغن زیتون خالص و كمتر فرآوری شده در آشپزی هایتان به جای كره استفاده كنید.

آووكادو
مقداری كمی آووكادو را به ساندویچ یا سالاد اسفناج خود اضافه كنید تا میزان چربی سالم در رژیم غذایی تان افزایش یابد. آووكادو میزان كلسترول مضر را در خون پایین آورده و بر كلسترول مفید خون می افزاید.

جو دو سر
صبح خود را با خوراك جو دو سر شروع كنید. جودوسر از نظر امگا3 و فیبر غنی است و در كاهش كلسترول نفش دارد.